tiistai 28. joulukuuta 2010

Jeesuksen äiti, Maria oli myös Daavidin sukua.


Ajattelin kirjoittaa tänne eräästä aiheesta mistä keskustelin erään luterilaisen papin kanssa.
Minulle väitettiin, että Jeesus ei ollut Kuningas Daavidin perillinen täysin.
Vaan Jeesus peri vain nimellisesti Daavidin Kruunun otto-isänsä Joosefin kautta ja senkin siksi, että Joosef tunnusti Marian vaimokseen ja Näin myös Jeesus lapsen omakseen (adoptio)
Näin Joosef säästi Marian kivitykseltä, että myös julkselta häpeältä.
Jeesus lapsi oli myös yhteiskunnan tunnustama, hän ei ollut äpärä lapsi.

Minua jäi askaruttamaan tämä kysymys ja ajattelin selvittää, että mitä raamattu sanoo.
Koska olen aina ollut siinä uskossa, että Jeesus perii Daavidin kruunun Joosefin, että myös Marian kautta.

Miksi tällä kysymyksellä on väliä?
Sillä on väliä sen takia, että onko Jeesuksella oikeus myös Maanpäälliseen Kruunuun.
Jeesus tulee olemaan Taivaallisen Jerusalemin Kuningas, mutta Jeesuksella oli myös laillinen oikeus maanpäälliseen kuninkuuteen jo silloin kun hän eli meidän parissamme maanpäällä.
Jeesus ei tullut kuitenkaan lunastamaan maanpäällistä Kruunua, vaan hänen tehtävänsä oli avata Ihmisille tie Jumalan valtakuntaan. Selootit ja muut Juutalaiset olisivat toivoneet Messiasta joka olisi kaapannut vallan roomalaisilta ja tullut itse kuninkaaksi Herodeksen paikalle.
Herodes ei nauttinut kansan suosiota, ja siksi monet toivoivat Todellista kuningasta itsensä Daavidin polvesta.
Herramme Jeesus tulee lunastamaan itselleen kuninkuuden myös maanpäällä.
Kts. Dan.2:44.

Johdanto Raamatun paikkana olen pitänyt sitä mitä Paavali kirjoitti Roomalaisille.
hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
Room.1:3. KR-38.
on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen;
KR-92.

Tämä raamatun paikka vahvistaa sen, että Jeesus oli todella Daavidin jälkeläinen. Jeesuksella oli myös Laillinen oikeus Kruunun, koska Joosef tunnusti Jeesuksen pojakseen ja adoptoi sen itselleen.
Jeesus oli näin myös laillinen perijä otto isänsä puolelta.
Eikö Jumala toimisi epä-rehellisesti jos Jeesus olisi ollut vain adoption kautta Daavidin jälkeläinen.
Jumala olisi ikään kuin valheellisesti kaapannut väärin teoin Daavidin kruunun.
Koska raamattu itse todistaa, että Daavidin Kruunu pysyy daavidin jälkeläisessä oikeasti.

Jeesus oli noin kolmenkymmenen vuoden ikäinen aloittaessaan työnsä. Hän oli - näin luultiin - Joosefin poika.
Luuk. 3:23.

2.Sam.7:12.
Kun sinun päiväsi ovat päättyneet ja sinä lepäät isiesi tykönä, korotan minä sinun seuraajaksesi jälkeläisesi, joka lähtee sinun ruumiistasi; ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa.

Ps.132:11.
Herra on vannonut Daavidille totisen valan, jota hän ei peruuta: "Sinun ruumiisi hedelmän minä asetan sinun valtaistuimellesi.

Miksi sukuluettelo sitten puhuu, että Joosefista syntyi Jeesus?
Matt.1:16.
Jaakobille syntyi Joosef, Marian mies, hänen, josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.

Raamatun aikainen tapakulttuuri piti ainoastaan mies puolisista perillisistä kirjaa.
Nais puolisia jälkeläisiä harvemmin edes nimeltä mainittiin.
Juutalainen sananparsikin sanoo;
Genus matris non vocatur genus eli Äidin jälkeläistä ei sanota hänen jälkeläiseksi.

Ovatko Matteuksen ja Luukkaan sukuluettelot virheellisiä?
Frederic Godet kirjoitti, että Luukkaan esittämä sukuluettelo on Jeesuksen isoisän Heelin sukuluettelo. Yhteys viittaa Marian puoleiseen sukuluetteloon.
Luukkaan sukuluettelo seuraa daavidin pojan Natanin kautta eikä Salomonin kuten taas Matteus tekee. Kts. Matt. 1:6-7. Luuk.3:31.

Luukas haluaa todistaa Jeesuksen juuret Mariaan lihan puolelta ja Matteus taas haluaa tuoda esiin myös adoptiollisen oikeuden kruunuun. Koska Joosef oli Jeesuksen Isä ”laillisesti” Joosef oli Marian mies josta syntyi Jeesus( Matt).
Luukas toteaa tarkemmin, että Jeesus oli Jumalan Poika, joka syntyi Marian kautta.

Luuk.1:32.
Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,

Matt.1:16.
Jaakobille syntyi Joosef, Marian mies, hänen, josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.

Kumpikin sukuluettelo Toteaa Jeesuksen Kuninkaallisuuden polveutuvan kumpaakin sukuhaaraa pitkin.
Jos Maria ei olisi ollut Kuningas daavidin jälkeläinen, niin olisi ollut selvää, että Jumala olisi valinnut Jeesukselle toisen äidin, Loogista.

Jumala on kirjoituksissa vahvistanut ja vannonut, että Israelin kuningas on aina tosi kuningas, ei niin kuin Herodes. Jeesuksella on oikeus Valtikkaan kaikilta tahoilta käsin.
Kuten Pontius Pilatus profetaallisesti kirjoittikin, Jeesus Nasaretilainen Juutalaisten Kuningas.

1.Moos.49:10. KR-92.
Ei siirry valtikka pois Juudalta, ei käskijän sauva hänen suvultaan. Hänen heimostaan on tuleva se, jolla on valta, häntä kansat tottelevat.

Jes. 11:1.KR-92.
Iisain kannosta nousee verso, vesa puhkeaa sen juuresta ja kantaa hedelmää.

2.Tim.2:8. KR-38
Muista Jeesusta Kristusta, joka on kuolleista herätetty ja on Daavidin siementä minun evankeliumini mukaan,

Ap.t.2:30. KR-92.
Mutta Daavid oli profeetta, ja Jumala oli valalla vannoen luvannut asettaa Daavidin valtaistuimelle hänen oman jälkeläisensä. Daavid tiesi tämän

Loppu ajatuksia.
Näillä kirjoituksilla en halua kuitenkaan viitata tämän hetkisiin poliittisiin tilanteisiin lähi-idässä, enkä antaa mitään tukea Sionistiselle politiikalle. Näitä profetioita ei pidä sotkea tämän maailman ajan hallituksiin, vaan nämä ovat mielestäni eskatologisia tapahtumia ja tulevia hallituksia.

2 kommenttia:

  1. Hienoa, että tarkastellaan tätä minusta hyvin tärkeää asiaa, että Jeesus oli Jumala ja ihminen ja syntyi váimon siemenestä. Miehen siemenenä toimi Jumala. Siksi saatana vainoaa erityisesti naista kaikenlaisella väkivalalla ja joskus halveksunnallakin. Vanhan testamentin mukaan vaimon siemen polkee rikki käärmeen pään , jolloin tarkoitetaan vaimosta syntyttä Jeesusta Itse Jumalan isänä.

    VastaaPoista
  2. Kiitos kommentistasi, itseasiassa artikkelissa ei puhuta Jumalan syntymästä. Raamatun tekstien pohjalta ei voida edes puhua, koska sitä ei suoraa siellä lausuta. Kirkko on kuitenkin tulkinnut asian näin. Kuten voidaan Äiti Mariaa kutsua Jumalan äidiksi. Vaikka Raamatussa ei missään kohden sanota Mariaa Jumalan äidiksi. Olen samaa mieltä siinä, että mooseksen kirjan profetia viittaa juuri Messiaaseen.
    Profetiassa puhutaan, että ihminen on murskaava synninvallan. Tämä ihminen on lihaksi tullut sana. Viit. 1.Moos.3:15. Ja joh.1.

    VastaaPoista